Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výkřik malé lištičky

Leží už asi týden na trase Nový Bor – Česká Lípa, za odbočkou na Skalici. Teprve včera jsem si jí všimla pořádně. Má zoufale rozevřenou tlamičku. Jakoby křičela…

    Začátkem května jsem našla v lese pod dubem mrtvé prasátko divočáka. V první chvíli to vypadalo, že jen tvrdě spí  a matka si odskočila. Každý ví, jak matky rychle využijí čas, když miminka usnou. Tak to ale pod tím dubem rozhodně nebylo a netuším, co se mohlo stát. Prasátko ovšem  vypadalo klidně, čumáčkem obrácené k východu, k poli, kde roste  kukuřice. Naškubala jsem smrkové větve, ze stromu, co ho vyvrátila jarní smršť, tak alespoň ještě naposledy posloužil. Jsem zvyklá, že občas najdu mrtvá zvířata. Také jsem kdysi pomáhala na veterině a ani tam nešel vždycky život zachránit. Tak proč mě ta malá liška tak rozhodila… Kde byla tvoje pověstná rychlost a mazanost, kmotro liško? A sama si v duchu odpovím. Vždyť to bylo mláďátko, ještě se nestačilo naučit všechny fígle, jak to chodí v životě. A silnice se, bohužel, stejně skoro nikdy nedá obelstít ani vychytat. Lištička běžela z jedné strany  na druhou. Z křoví a trávy přímo ke stěně. Je tam stěna proti hluku, zvukům, co já vím. U té stěny skončila.

   Muselo to hodně bolet, když jí vjelo na maličký hřbet přes tisíc kilo a možná také náklaďák. Zemřela s otevřenou tlamičkou. S výkřikem. Možná volala svou maminku jako jsme to všichni někdy jako malí v těžkých chvílích dělali. Kde jsi, jak to, že tu se mnou nejsi, když to tak strašně bolí… Anebo něco úplně jiného, ale teď už je to jedno. Blbé je, že ji není možné ani odnést, naházet na ni větvičky… Je to frekventovaná silnice. Takže ji čeká to, co ostatní zvířata, která  zůstanou ležet na cestě. Budeme po nich jezdit, lisovat je, až tam budou jen malé hromádky a ty budou menší a menší, a pak už nic, jen mastný flek, poslední stopa, kterou nakonec smyje déšť.  I tak se často odchází ze života…

   

Autor: Magda Jogheeová | pátek 29.5.2015 8:02 | karma článku: 18,38 | přečteno: 534x
  • Další články autora

Magda Jogheeová

Je na kostele stále pět?

„Teda mami, já myslela, že krmíš ptáčky, množíš rýmovníky a ty tady máš nahého chlapa,“ řekla dcera a podívala se směrem, kde ležel můj kufr. Usoudila ovšem, že postavu má krásnou. Bodejť, tahle postava se líbila každému...

18.11.2015 v 12:07 | Karma: 17,60 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vsedě prostě neusnu...

Každý máme něco. Sedm miliard lidí a pravděpodobně sedm miliard všelijakých výjimečností, podivností a úchylek. Já třeba nemůžu spát v dopravních prostředcích .Neusnu ani minutu, i když letím až na druhý konec světa.

3.11.2015 v 8:28 | Karma: 18,00 | Přečteno: 835x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Ve znamení Vah

Stojím nad přihrádkami s rohlíky a jsem zoufalá. Mám vzít bílý rohlík nebo tmavý? Je mně jasné, že Lev by popadl do tlamy něco okamžitě a zmizel by v divočině.

15.10.2015 v 10:42 | Karma: 26,00 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vlci, raději se pořádně schovejte!

Doufám, že jsem k tomu také nepřispěla, že ten vlk je mrtvý... Protože jsem si celou dobu myslela, že se to jednou stane. A víme, že myšlenka je hmota. Měla jsem myslet raději na to, že je nikdy nikdo neuvidí.

8.10.2015 v 9:41 | Karma: 18,79 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Jak jsem dostala na frak od indických běžců…

Byla to vážně dobrá lekce. Dali mi ji indičtí běžci a muž, který je přišel odchytit. Přišel s maličkou přepravkou, která vypadala jako kabelčička na ples a jakousi síťkou na motýly...

27.9.2015 v 13:15 | Karma: 20,99 | Přečteno: 839x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 896x
 

Heslo:  Co nás nezabije, to nás  přizabije (Boris Filan)

Žiju s rodinou a jinou zvířenou na vesnici. Mám pár kamarádů, ještě nějaké sny a tři sbírky fejetonů - „Nejlepší přítel člověka je mol“, „S kabelkou kolem světa a kompostu“ a "Je na kostele stále pět?"

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám