Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kráska na zabití

Vypadala jak Naomi Campbell, když se plavným krokem procházela po molu, tedy střeše našeho domu. Měla jsem ji tenkrát hnát sviňským krokem... jenže jsem sprostě naletěla.  

     Na krásné oči, rozkošná ouška,  sexy náprsenku a hedvábný kožíšek.

„Máte na střeše kunu,“ volala sousedka, která na nás kouká seshora, protože bydlí o kopec výš. „Ať se má dobře,“ odpověděla jsem v euforii po letech prožitých v paneláku, se srdcem na dlani pro všechny příchozí živočichy a v přesvědčení, že dům je dost velký pro všechny.

Po deseti letech života na venkově vykopávám válečnou sekeru, vyhlašuji otevřený boj a přiznávám, že nechci žít v jednom domě s krásnou modelkou!

    Nezvaný host si vesele přimigroval a nehodlá odejít. Asi máme dobrou polohu, kousek od lesa, také zahradu plnou ptáků a sousedovy slepice. Jenže jako spolubydlící se neosvědčila. Nikomu nevadily její občasné úlety na půdě. Když shazovala zavařovací sklenice, koulela starými golfovými míčky a skákala jako na trampolíně, dívali jsme se po sobě chápavě.  Ať si užije. Pak si přivedla kámoše, měli děti a nastalo peklo. Půda měla původně sloužit vysoce romantickým účelům jako je sušení lipového květu, divizny a máty. Teď je z ní smeťák, na kterém řádí banda puberťáků zanechávající po sobě spoušť a jako pozdrav výkaly s třešňovými peckami. Jednou večer, kdy nebyla vidět ani hvězdička a kuny kaňkovaly (namlouvaly se) bylo jasno. Musí ven!

    Protože žiji v Libereckém kraji, který má elitní chemickou jednotku, vyhlásila jsem kunám válku, ve které byly hlavními zbraněmi savo, incidur a další dezinfekce. V zoufalství jsem nakladla na půdě i naftalin. Ačkoliv jsem měla roušku, k večeru jsem byla lehce přiotrávená a když jsem v noci slyšela, jak si koulejí tabletkami naftalínu, mohla jsem dostat infart. Bylo jasné, že chemická cesta nikam nevede.

   Začala jsem se vzdělávat, inteligentní vojevůdce má větší šance než nevzdělaný buran. Rádio puštěné za stěnou v místě předpokládaného pelechu. Rádio přímo na půdě. Elektronická plašička, světla reagující na pohyb... do toho znovu naftalin. A znovu puberťácké mejdany jak na drogách

    Moje kadeřnice Jitka mě poučila, že kuna není mol a vybavila igelitkou lidských vlasů, prý účinný prostředek. Trochu jsem přemýšlela nad etikou svého činu. Jak by se asi tvářila zákaznice R., která si na sobě dost zakládá, je manažerkou významné firmy, jezdí luxusním BMW a zná se s kdekým, že se její vlasy míchají v jedné igelitce s vlasy prodavačky Boženy a Zdeničky, uklízečky z blízké školky či zakouřenou kšticí  dědy Olina.  A společně se ty vznešené a nevznešené chuchvalce válejí u nás na půdě... Teď si představte, že zapomenete, co jste kam rozmístili a jdete do takového minového pole hledat batoh na cestu. Sáhla jsem do něčeho, co připomínalo kštici nebožtíka. Pak zaječela plašička, právě když šlapu na naftalin... Je to na zabití.

    Tohle rozkošné zvířátko s postavou modelky a výrazem neviňátka mě dohání k šílenství. Pronásledují mě myšlenky zločince a zlé sny, ve kterých kladu pasti a napichuji slepičí vejce stříkačkou s fridexem (prý účinný prostředek). Protože po procitnutí je jasné, že totální vyhlazení nezvládnu, napadne mě, že by bylo dobré zvednout pojistku, dům podpálit, a tak problém vyřešit. Pak si postavit betonový kryt bez nejmenší skuliny. Aby za námi náhodou nepřišly. .. modelky krásné a věrné. Deset let to s námi táhnou.

    Na druhou stranu jsem dostala od kun životní lekci. Nikdy by mě nenapadlo, že budu někdy proti přírodě bojovat. Že jedním z největších zážitků při návštěvě pražské ZOO, která je úžasná a nádherná, bude to, jak koukám tygrovi k zadku a fascinovaně hledím na hromadu, kterou si ulevil.  Nedokážu myslet na nic jiného než jak bych se k jeho výkalům dostala. Přemýšlím, koho z ochotného personálu, který je (podle cedulek, ale i skutečnosti) připraven odpovědět na cokoliv, oslovit. Bude připraven dát mi také igelitku tygřího trusu? Je to prý stoprocentně účinný prostředek proti kunám. Musím věřit. Nevěřit je hřích.

                                          

                                                                               ( Z mých „Molů“)

 

 

 

 

Autor: Magda Jogheeová | úterý 28.7.2015 15:07 | karma článku: 22,65 | přečteno: 1141x
  • Další články autora

Magda Jogheeová

Je na kostele stále pět?

„Teda mami, já myslela, že krmíš ptáčky, množíš rýmovníky a ty tady máš nahého chlapa,“ řekla dcera a podívala se směrem, kde ležel můj kufr. Usoudila ovšem, že postavu má krásnou. Bodejť, tahle postava se líbila každému...

18.11.2015 v 12:07 | Karma: 17,60 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vsedě prostě neusnu...

Každý máme něco. Sedm miliard lidí a pravděpodobně sedm miliard všelijakých výjimečností, podivností a úchylek. Já třeba nemůžu spát v dopravních prostředcích .Neusnu ani minutu, i když letím až na druhý konec světa.

3.11.2015 v 8:28 | Karma: 18,00 | Přečteno: 835x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Ve znamení Vah

Stojím nad přihrádkami s rohlíky a jsem zoufalá. Mám vzít bílý rohlík nebo tmavý? Je mně jasné, že Lev by popadl do tlamy něco okamžitě a zmizel by v divočině.

15.10.2015 v 10:42 | Karma: 26,00 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vlci, raději se pořádně schovejte!

Doufám, že jsem k tomu také nepřispěla, že ten vlk je mrtvý... Protože jsem si celou dobu myslela, že se to jednou stane. A víme, že myšlenka je hmota. Měla jsem myslet raději na to, že je nikdy nikdo neuvidí.

8.10.2015 v 9:41 | Karma: 18,79 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Jak jsem dostala na frak od indických běžců…

Byla to vážně dobrá lekce. Dali mi ji indičtí běžci a muž, který je přišel odchytit. Přišel s maličkou přepravkou, která vypadala jako kabelčička na ples a jakousi síťkou na motýly...

27.9.2015 v 13:15 | Karma: 20,99 | Přečteno: 839x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Můj francouzský kadeřník

Jsem noční můrou kadeřníků. A oni mojí. Jednomu kvůli mně vypadl několikrát z ruky hřeben a nakonec si ještě musel dát práska...

15.9.2015 v 9:10 | Karma: 23,92 | Přečteno: 2240x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Trpím tím pitomým syndromem...

Když se mě někdo zeptá, kolik máme koček, říkám, že nevím a vypadám jako blbka, která nedokáže spočítat ani vlastní kočky.

4.9.2015 v 9:06 | Karma: 22,89 | Přečteno: 677x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Paní, nemáte vidle?

Tak on v době supermoderních popelnic, které samy nahlásí na dispečink, že jsou přeplněné, chce po mně vidle! A nějakého pořádného chlapa k tomu!

20.8.2015 v 10:12 | Karma: 20,91 | Přečteno: 724x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Dýchání z úst do blizny

Dvouocasého lva ve státním znaku bych vyměnila za travní frézu s dvanácti ocelovými noži, drtič větví či křovinořez...

12.8.2015 v 8:53 | Karma: 13,92 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Perfect Day

Zdálo se, že 17. červenec 2015 bude pro mě jedním z nejkrásnějších dnů v roce... Nechtělo se mi ani věřit, že člověk může zažít takový Perfect Day.

6.8.2015 v 8:45 | Karma: 13,09 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Jako žačka pomocné školy…

Vzdychám a trochu mi škube levé víčko, když ten mladíček, hydrogeolog, nejspíš po škole, tady učeně vypráví, jak v žádném případě naše vesnice o vodu nepřijde.

15.7.2015 v 12:06 | Karma: 22,73 | Přečteno: 1451x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Přeroste ti to přes hlavu!

Maminka mě varovala, ať si neberu závodního chrta do paneláku. Přeroste ti to přes hlavu, řekla doslova. Započítala do toho samozřejmě také moje tři děti, že bydlíme v osmém patře a tak dál.

30.6.2015 v 8:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 1782x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Svět potřebuje montéry

Svět je nepochybně v rozloženém stavu. Rozporcován na malé kousky a součásti, které je potřeba znovu složit. Lidé se mění v méně či více schopné montéry.Rozumět a umět číst návody znamená často víc než vysokoškolský diplom.

15.6.2015 v 12:34 | Karma: 18,21 | Přečteno: 820x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Výkřik malé lištičky

Leží už asi týden na trase Nový Bor – Česká Lípa, za odbočkou na Skalici. Teprve včera jsem si jí všimla pořádně. Má zoufale rozevřenou tlamičku. Jakoby křičela...

29.5.2015 v 8:02 | Karma: 18,38 | Přečteno: 534x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Jak se „odstřeluje“ vesnice…

Stojím u březového lesíka a říkám si, že je to zlý sen. Spíš blbá počítačová hra, to je přesnější. Protože vesnice a města se občas takhle „odstřelují“ od stolu. Aniž by někdo vstal a přišel se na ně podívat.

19.5.2015 v 10:08 | Karma: 17,94 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Umýt ruce, spláchnout a mailovat

Můj kamarád Martin neuměl ještě před rokem napsat esemesku. Nechtěl se nic takového učit, říkal, že stačí, když umí přijmout hovor a zavolat. I to považoval za zbytečné.

14.5.2015 v 14:08 | Karma: 13,21 | Přečteno: 533x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Až mě vlastní želva zažaluje…

Trochu se obávám, že želva bude prvním tvorem v naší domácnosti, který na mě podá trestní oznámení. Na policii, na životním prostředí, u ochranářů. Ať si sama vybere.

5.5.2015 v 11:20 | Karma: 15,18 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Tak sejdeme se v té posteli nebo ne? (Příspěvek k 1. máji)

Slavná Brigitte Bardot kdysi řekla, že se všichni jednou sejdeme v posteli. Je citována s menšími odchylkami. Údajně měla říct, že „Svět je malý a jednou se všichni sejdou v posteli“.

30.4.2015 v 11:09 | Karma: 13,55 | Přečteno: 583x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Dřevo pracuje nebo také Pracující dřeva

Mám alergii na větu, že dřevo pracuje. Sdělují mně ji obvykle řemeslníci, když nemůžu třeba za pár týdnů zavřít nové dřevěné okno nebo dubové dveře. Ty teď fungují jako v nějakém filmu z Divokého západu.

27.4.2015 v 13:32 | Karma: 31,81 | Přečteno: 2526x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Spolucestující z letu 9204

Když psychiatr Max Kašparů radil, jak si má člověk vytvářet šestistěn, aby nevyhořel, na něco zapomněl. Vyjmenoval stěny, které představuje rodina, kamarádi, spolupracovníci, těšení a tak dál. Asi mu nepřišlo důležité sdílení se spolucestujícími.

21.4.2015 v 10:10 | Karma: 19,28 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 896x
 

Heslo:  Co nás nezabije, to nás  přizabije (Boris Filan)

Žiju s rodinou a jinou zvířenou na vesnici. Mám pár kamarádů, ještě nějaké sny a tři sbírky fejetonů - „Nejlepší přítel člověka je mol“, „S kabelkou kolem světa a kompostu“ a "Je na kostele stále pět?"

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám