Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Paní, nemáte vidle?

Tak on v době supermoderních popelnic, které samy nahlásí na dispečink, že jsou přeplněné, chce po mně vidle! A nějakého pořádného chlapa k tomu!  

   Nejsem nijak přehnaně hygienická. Tak nazývá jeden můj kamarád manželku, zdravotní sestru. Ona pořád  doma  všechno leští, šůruje, maluje každý rok, dezinfikuje podlahy a umyvadlo  vytírá hadříkem, aby v něm nebyly po použití kapky. Chápete to? To s tím umyvadlem mi říkalo víc lidí. Jsem z toho úplně v šoku, protože mně nejspíš ujel vlak, vůbec netuším, jak dnes lidé žijí. Vytírají kapky v umyvadle.

    Nejsem přehnaně hygienická, ale binec mi také vadí. Chlupy zvířat na podlaze beru jako rodinný kolorit,  pavučinu občas vymetu a celkem ráda pracuju s vysavačem. Mě vlastně nejvíc irituje lednička. Když se v ní někomu vylije okurkový lák a ten člověk to nechá tak a přilepí se do láku například máslo.  Nebo najdu shnilou okurku a deset jetých paprik, protože v jednom týdnu všichni koupili papriku a okurky. To se pak naštvu a začnu uklízet. Jako minulý týden. Zedník Karel už po mně nechtěl žádný metr ani lopatu ani kýbl na písek. Tohle mě také štve, jak pořád  řemeslníci něco chtějí, myslím tím pracovní nástroje. Jednou servis-pán, co nám čistil kotel, požadoval  dokonce vysavač a já pitomá mu ho půjčila. Vysál s ním saze. Mohla jsem ho vyhodit. Víckrát jsem mu vysavač nepůjčila…  Ale  úplně nejhorší zážitek mám ze včerejška. Dvakrát jsem urgovala vyvezení  popelnice, do které dáváme listí a trávu a párkrát za rok ji firma vyveze. Protože je to občas, mají prý kluci problém k nám trefit. Řekla jsem, že je budu navigovat, ať jim dají moje číslo. Měli jet po páté hodině! Už od tří jsem nemohla spát, protože jsem věděla, že mám jakousi povinnost. Takže v úterý nikdo nepřijel. Prý zase netrefili. Ve středu přijel sympatický kluk, kterého jsem si musela vyzvednout na konci  vesnice  (v dešti). Vlasy, které jsem půl hodiny foukala, byly v minutě jako květák. Přijel s menší dodávkou, žádný automatický mechanismus na požírání odpadu.

“ Jak to budete dělat?“ ptám se.

 „Máte vidle?“ zeptal se. Vidle. Tak on v době supermoderních popelnic, které samy poznají, že jsou naplněné a nahlásí to, chce po mně vidle.  Půl hodiny jsem hledala úplně rozhozená vidle (chtěla jsem už dávno odjet). Nová černá bundička byla už úplně zaprášená, jak usilovně jsem v šopě hledala. Pak házel těmi vidlemi a já hleděla jak blázen. Závěrem se zeptal, jestli by nebyl někde nějaký chlap, který by mu pomohl nadzvednout popelnici, aby ji úplně mohl vysypat.  Skoro jsem zařvala, že všichni chlapi pracují a já (v té nové bundičce ) s ním  obří popelnici zvedat nebudu! Jak jsem říkala, byl to milý kluk, ale situace šílená. Pak už po chtěl jenom metlu.  Aby zametl cestu.

      Ale zpátky k ledničce.  Karel už nic nechtěl, tak jsem šla na tu ledničku. Stará šlehačka zasunutá za velkou kremžskou hořčici. Jinak bych ji nepřehlédla, šlehačku prostě miluju. Vylila jsem šlehačku do záchodu a spláchla a říkám si, jak  bakterie v žumpě budou mít hody. To jim posílám pěkný pozdrav, žádná chemikálie. Spláchla jsem. Ale jak jsem tak pořád dokola chodila, cvakala vypínačem a splachovala – napadlo mě, že budu šetřit. Spláchnu až nakonec. Vyklepala jsem do mísy starou kremžskou hořčici, pak zbytek višňového džemu a jdu pro další. Zazvonil mobil. Maruška, moje kamarádka. Maruška hovoří často hodně dlouho, jednou mně kvůli takovému hovoru manžel řekl, že jsem sociální debil a několik dnů jsme spolu nemluvili. S manželem. S Maruškou vždycky. Takže moje Maruška. Když mluví Maruška, zapomenu na všechno. Hovořila dlouho.

   Pak někdo zazvonil. Zase Karel.

  „ Mohl bych jít na záchod?“

   „Jasně, běžte. Vypínač je za rohem… „

    Úplně jsem zapomněla. Na všechno. Že na záchodě svítím. Že v míse je kremžská i džem, nádherně naservírované, jako živé. Chystala jsem se přece spláchnout.

    Až když Karel vyšel, tak jsem si vzpomněla. Řekla jsem jenom “ ježíš“! Chudák Ježíš, vždycky všechno odnese.  Ale Karel už byl pryč. Ten den končil, měl i zaplaceno. Asi už ho nikdy neuvidím. A co bych mu také  říkala? Že to byla jenom kremžská a višňový džem? Nejspíš by mi stejně nevěřil… tak věrohodně obložená mísa vypadala.

Autor: Magda Jogheeová | čtvrtek 20.8.2015 10:12 | karma článku: 20,91 | přečteno: 724x
  • Další články autora

Magda Jogheeová

Je na kostele stále pět?

„Teda mami, já myslela, že krmíš ptáčky, množíš rýmovníky a ty tady máš nahého chlapa,“ řekla dcera a podívala se směrem, kde ležel můj kufr. Usoudila ovšem, že postavu má krásnou. Bodejť, tahle postava se líbila každému...

18.11.2015 v 12:07 | Karma: 17,60 | Přečteno: 941x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vsedě prostě neusnu...

Každý máme něco. Sedm miliard lidí a pravděpodobně sedm miliard všelijakých výjimečností, podivností a úchylek. Já třeba nemůžu spát v dopravních prostředcích .Neusnu ani minutu, i když letím až na druhý konec světa.

3.11.2015 v 8:28 | Karma: 18,00 | Přečteno: 835x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Ve znamení Vah

Stojím nad přihrádkami s rohlíky a jsem zoufalá. Mám vzít bílý rohlík nebo tmavý? Je mně jasné, že Lev by popadl do tlamy něco okamžitě a zmizel by v divočině.

15.10.2015 v 10:42 | Karma: 26,00 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Vlci, raději se pořádně schovejte!

Doufám, že jsem k tomu také nepřispěla, že ten vlk je mrtvý... Protože jsem si celou dobu myslela, že se to jednou stane. A víme, že myšlenka je hmota. Měla jsem myslet raději na to, že je nikdy nikdo neuvidí.

8.10.2015 v 9:41 | Karma: 18,79 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Magda Jogheeová

Jak jsem dostala na frak od indických běžců…

Byla to vážně dobrá lekce. Dali mi ji indičtí běžci a muž, který je přišel odchytit. Přišel s maličkou přepravkou, která vypadala jako kabelčička na ples a jakousi síťkou na motýly...

27.9.2015 v 13:15 | Karma: 20,99 | Přečteno: 839x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 896x
 

Heslo:  Co nás nezabije, to nás  přizabije (Boris Filan)

Žiju s rodinou a jinou zvířenou na vesnici. Mám pár kamarádů, ještě nějaké sny a tři sbírky fejetonů - „Nejlepší přítel člověka je mol“, „S kabelkou kolem světa a kompostu“ a "Je na kostele stále pět?"

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám